Skip to main content
★ FILKONTROLL & FÄRGSEPARERING INGÅR VID ORDER ★ FAST FRAKT ★

Frågor och svar

Priser & betalning

Är moms inkluderat i priserna?

Nej. Våra priser är i svenska kronor och exklusive moms på 25%. I varukorgen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och frakt.

Kan jag få mängdrabatt?

På vår sida har vi lagt in automatiska mängdrabatter vid beställning. Vid större ordrar kan du höra av dig till oss för bästa pris.

Vilken betalningsmetod kan jag använda?

Vi erbjuder betalning via PayPal, Payson, Swish och faktura*.

Privatperson
Vi tar alltid förskottsbetalning vid order av privatpersoner.

Företag
* Nya företagskunder måste förskottsbetala sin första order. Från andra ordern gäller betalningsvillkor 20 dagar. Vid order med ordervärde över 10 000 kr gäller alltid förskottsbetalning.

Beställning

Jag gjorde fel när jag beställde. Vad kan jag göra nu?

Ingen fara på taket! Om du kommer på direkt efter lagd order kan du maila oss så justerar vi efter dina önskemål. Vi går alltid igenom alla ordrar manuellt och du kommer att få ett korrektur samt orderbekräftelse på din beställning som du får bekräfta innan vi drar igång produktionen.

Kan jag trycka vilka motiv som helst?

Vi trycker de flesta motiv. Men självklara copyright- och trademarkskyddade motiv får vi inte trycka (så kallade pirattryck). Även motiv som klassas som hets mot folkgrupp, rasism och extremism tackar vi nej till.

Leverans

Vad är leveranstiden?
Normal leveranstid är ca 15 arbetsdagar. Expressleverans kan oftast fixas mot extra kostnad.
Vad kostar frakten?

Vi har fast frakt på 79 kr alternativt 150 kr. Vid order över 10 000 kr är det fri frakt.

Kan jag spåra min beställning?

Nej, tyvärr inte kan du inte spåra din beställning. Men det går bra att höra av dig till oss så kollar vi upp statusen på din order. 

Levererar ni utanför Sverige?

Tyvärr säljer vi endast inom Sverige i dagsläget.

Returer & reklamationer

Hur kan jag reklamera en produkt?

Börja med att utgå från orderbekräftelsen eller fakturan och kontrollera om det är vi som har gjort något fel. Om du upptäcker att vi har gjort ett fel ersätter vi naturligtvis den felaktiga produkten. Glöm inte att ange ditt ordernummer samt namn när du kontaktar oss.

Paket som skickats tillbaka utan porto tar vi INTE emot! Var vänlig och reklamera fel inom 14 dagar efter leveransen. Senare reklamationer kan vi tyvärr inte ta emot.

Har jag någon ångerrätt?

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan.

För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Du har inte ångerrätt om:

Detta gäller en specialtillverkad vara tex t-shirt med eget tryck eller egen text eftersom dessa varor utformas speciellt för varje kund.

Om du inte är nöjd med varans beskaffenhet kan du istället göra en reklamation. Innan du skickar någon retur var vänlig och kontakta vår kundservice. Glöm inte att ange ditt ordernummer.

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi är ansvariga för felet. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vi betalar frakten för att sända eventuella ersättningsvaror. Paket som skickats utan porto tar vi INTE emot!

Läs mer om Ångerrätt i våra Köpvillkor

Mitt Konto

Hur registerar jag och skapar ett konto hos Merchprint.se?

I samband med köp på webbplatsen skapas ett konto. Genom att skapa ett konto accepterar du vår köpvillkor. Du kan logga in på ditt konto genom att klicka på länken “Mitt konto” i toppen på sidan.

Vad gör jag om jag glömt mitt lösenord?

Om du glömt ditt lösenord klicka på länken ”Mitt konto” i menyn och sedan på länken ”Glömt lösenordet?”. Ange din e-post och en länk med att återställa ditt lösenord kommer att skickas till dig.

0
    0
    Varukorg
    Din varukorg är tom