Vanliga frågor

Välkommen till vår FAQ! Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om att handla på vår sajt, leveranser, priser och vårt sortiment. Hittar du inte det du undrar över? Kontakta oss så hjälper vi dig. Läs gärna också våra Köpvillkor.

Priser & Betalning

Är moms inkluderat i priser?

Nej. Våra priser är i svenska kronor och exklusive moms på 25%. I varukorgen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och frakt.

Kan jag få mängdrabatt?

På vår sida har vi lagt in automatiska mängdrabatter vid beställning. Vid större antal av samma design kan du höra av dig till vår kundservice för eventuella rabatter.

Vilken betalningsmetod kan jag använda?

Vi erbjuder betalning via PayPal, Payson, Swish och faktura.

 

Privatperson
Vi tar alltid förskottsbetalning vid order av privatpersoner. 

 

Företag
Nya företagskunder måste förskottsbetala sin första order. Från andra ordern gäller betalningsvillkor 20 dagar. Vid order med ordervärde över 10 000 kr gäller alltid förskottsbetalning.

Är betalningen säker?

Ja, all kortinformation hanteras i enlighet med PCI DSS kraven; vi sparar inga kortnummer i våra databaser efter avslutad affär och all känslig kommunikation krypteras. 

Beställning

Jag gjorde fel när jag beställde. Vad kan jag göra nu?

Ingen fara på taket! Om du kommer på direkt efter lagd order kan du maila oss så korrigerar vi efter dina önskemål. Vi går alltid igenom alla ordrar manuellt och du kommer att få ett korrektur samt orderbekräftelse på din beställning som du får bekräfta innan vi drar igång produktionen.

Leverans

Vad är leveranstiden?

Normal leveranstid är ca 15 arbetsdagar. Expressleverans kan oftast fixas mot extra kostnad.

Hur höga är fraktkostnaderna?

Vi har fast frakt på 150 kr. Alla ordrar över 5000 kr är det fri frakt på.

Var befinner sig min order?

Hör av dig till oss så kollar vi upp statusen på din order.

Kan jag spåra min beställning?

Nej, tyvärr inte kan du inte spåra din beställning. 

Returer & Reklamationer

Hur kan jag reklamera en produkt?

Börja med att utgå från orderbekräftelsen eller fakturan kontrollera om det är vi som har gjort något fel. Om du upptäcker att vi har gjort ett fel ersätter vi naturligtvis den felaktiga produkten. Glöm inte att ange ditt ordernummer samt namn när du kontaktar oss.

Paket som skickats tillbaka utan porto tar vi INTE emot! Var vänlig och reklamera fel inom 14 dagar efter leveransen. Senare reklamationer kan vi tyvärr inte ta emot.

Har jag någon ångerätt?

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Du har inte ångerrätt om:
Detta gäller en specialtillverkad vara tex t-shirt med eget tryck eller egen text eftersom dessa varor utformas speciellt för varje kund. Om du inte är nöjd med varans beskaffenhet kan du istället göra en reklamation.


Innan du skickar någon retur var vänlig och kontakta vår kundservice. Glöm inte att ange ditt ordernummer.

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vi betalar frakten för att sända så kallade ersättningsvaror.

Paket som skickats utan porto tar vi INTE emot!

Läs mer om Ångerrätt i våra Köpvillkor

Mitt Konto

Hur registerar jag och skapar ett konto hos Merchprint.se?

I samband med köp på webbplatsen skapas ett konto. Genom att skapa ett konto accepterar du vår köpvillkor. Du kan logga in på ditt konto genom att klicka på länken "Mitt konto" i toppen på sidan.

Vad gör jag om jag glömt mitt lösenord?

Om du glömt ditt lösenord klicka på länken "Mitt konto" i menyn och sedan på länken "glömt lösenordet?’. Ange din e-post och en länk med att återställa ditt lösenord kommer att skickas till dig.

Stores

Vill du öppna en egen butik hos Merchprint.se?

Vill ni sälja merch men inte vill eller kan hålla ett lager själva? Med vår tjänst STORES kan ni enkelt ha försäljning av era produkter utan att själva behöva låsa upp några pengar på ett lager av merch som oftast bara ligger och tar plats. Det enda en STORES-partner behöver göra är att bestämma är vilka motiv som ska tryckas och på vilka produkter! Ingen annan jobbinsats krävs förutom att tillhandahålla tryckoriginal. Alla produkter i er butik trycks digitalt efter beställning och skickas direkt till er kund. Ni slipper allt det praktiska runt hela orderproceduren. Varje månad redovisar vi försäljningen till er och ni får ut provision. Vi tar hand om allt!
Kontakta oss för mer information om ni också vill ansluta er till STORES!

Kundtjänst

Om du har frågor kring våra tjänster, din order eller andra funderingar tveka inte att kontakta oss.

info@merchprint.se

Följ oss på sociala medier
   

COPYRIGHT © UNDERBASE 2018

Samtliga priser på hemsidan är exkl. moms.

0
Varukorg